2020/05/02

Mask Countermeasure COVID-19

I made two remake mask.
In my opinion, I don't want to wear mask if it is countermeasure to allergy and influenza.
But now we have to wear mask in public space. 
I don’t like mask because l was interrupted fashion by mask. So I try to make original one, it’s a minority.

First one, I used two material that are same bicolor hat I made last month.
Second one, trad style so I used J.Crew’s school taste cloth.
Both are not ear band adjustable leather band.

There mask is just match my style because I think how to wear mask and clothing. On the other hand for limited style. Next l’ll make another mask easy to match various style.

If you want my original mask please let me know, I’ll make new one!

Military and Denim
Trad style
こんなご時世なので遂にマスクを作成しました。
個人的に花粉症だろうが、インフルエンザだろうがマスクしたくなかったんですが、そういう訳にもいかないので。。
トレードマークの髭が隠れちゃうのもあるんですが、マスクがファッションの邪魔をするんですよね。そこで、いっそのこと1点ずつ濃い物を作って量産型と違った1点物の良さを追及したマスクを作成。シャア専用みたいなイメージですね。宇宙で真っ赤な奴とか金ピカの奴は目立つんですよ。

一つは雪の日に撮影したデニムとカーキ色のツイルを組み合わせたミリタリーバケットハットと全く同じ素材で。
もう一つはトラッドな雰囲気にしたかったのでJ.Crewのバイカラーの生地を使用。
耳に掛ける部分はゴムでは無く革紐を使用。ビーズで固定して長さを調整出来ます。
マスクのテイストを明確に作っているのでコーディネートまで一貫して思いつくのですが、汎用性に欠けるのが課題…。量産型の良さも痛感。
次は何も考えずに付けられるモノを作ろうと思います。

自分の作るマスクは人様に渡せる様な代物じゃないんですけど、もしご要望がありましたら作成しようと思いますので、ご連絡下さい!

No comments:

Post a Comment