2015/01/17

villa nicola

Do you know B&B?
If you like travel, you know what is B&B aren't you?

What is B&B?

B&B is an abbreviation for Bed & Breakfast.
It is possible to stay comfortably in the boarding house that has breakfast.

I listened story from my friend that she will open just now the B&B other side of the Pacific ocean. The story really excited me that live in Japan nonchalantly.

Here it is!!

"I'll open B&B in Mexico!! That's so exciting. I can't wait!!"
"Mexico..." I felt just a danger about Mexico.

Where is villa nicola?
villa nicola is in Cabo San Lucas that located Baja California Sur.
It is very famous resort spot that so many American visited it, and you come from Los Angels two hours by airplane.
Cabo is a town with high temperatures about 30℃ everyday so you can swim in the sea even winter. You will enjoy marine activities for example, snorkeling, scuba diving, parasailing and more!! Cabo is famous place where you can see marine life turtle, seal and whale in the winter!!

That's so nice! I imagine a earthly paradise...

The first guest reserved Villa Nicola!
They prepare a room for the guest.

The lastly, We talk about our B&B
Our concept is luxury space that ladys and gentlemen can spend relax time.
We have white and blue color's liberal room and you can see the greatest ocean view!
We have specilally breakfast on the outdoor so you can spend comfortable morning.

Are you ready for passport??

Well, I'll post villa nicola more.
Don't miss it!






皆さん、B&Bをご存知ですか?
旅好きな方はご存知の方も多いのではないでしょうか。

What's B&B??

Bed and Breakfastの略
宿泊と朝食がセットになった比較的低価格で利用可能な宿泊施設のこと。

私の友人が太平洋の向こう側で今まさにB&Bを始めようとしているので、話を聞かせてもらいました。日本でのほほんと暮らす私には刺激的だったので(笑)


メキシコでB&Bをやるんだー!と友人。
…メキシコね。危ないイメージしかない(個人的見解です。)

実際の土地について。
メキシコのバハ半島(バハカリフォルニア)の最先端にある「カボサンルーカス」にvilla nicolaはあります。
ロサンゼルスから飛行機で約2時間ほどの所にあって、アメリカの観光客が大勢訪れる人気のリゾート地。(地図参照)


ちなみ私達はカボに引っ越すとき、ロサンゼルスから車で4日間かけてカボに行きました…
ほとんど何もなくて毎日長時間の車の運転は、かなりきつかったです。。笑
話がそれましたが…カボは一年の平均気温が30度くらいで、冬でも昼間は海に入れるほどの暑さです!
海洋生物がたくさん見られることでも有名で、ウミガメやアシカ、冬はクジラも見ることができて、
シュノーケリングやスキューバダイビング、パラセーリングなどなど、海のアクティビティも豊富に楽しめます!

元々ライターをやっていた友人の文章は私のよりも読み易く惹きつけられる!
ということでまさかのそのまま掲載。
私はサマースポーツはさっぱりで、そもそも泳げないけど
この時点で楽園をイメージ中。

12月~3、4月くらいまで観光シーズンで、今は一番賑わっている時期になります。
私たちのB&Bにも初めて予約が入りました!
今はお客様を迎える最終準備をしています~~

すげーな。

最後に私たちのB&Bについて少しだけ…
コンセプトは、ゆったりとリラックスできるラグジュアリーな大人の空間。
ホワイトとブルーを基調にした開放感のあるお部屋と、海が見える最高の景色が魅力です。
外で食べる朝食にもこだわっていますので、素敵なモーニングタイムを過ごして頂けると思います。

パスポートの用意は出来ましたか?
日本は今、すげー寒さですからね、より一層暖かいところで贅沢な時間を過ごしたくなりますね。

写真がまだまだ送られ来ているので、紹介して参ります。
お楽しみに!私自身も次の写真が楽しみです。

いつもご愛読ありがとうございます。
今後ともごひいきに!

No comments:

Post a Comment