2014/08/21

This is the READY OR ORDER

Hello! Long time no see.
I took Obon vacation for last week.

Anyway, Today's story is a craftsmanship.
I visited the factory of leather wallet.


Craft of traditional belief
ROO(READY OR ORDER) strated since May 2005 in factory at the Higashijyujyou Tokyo.
You can get your request that ready or order!

One of the craftmans at the ROO is my friend.
So I visited it with Wakamatsusan(He is a cameraman). The photos is taken by Toshiyuki Wakamatsu.
Thank you so much!!

I felt thing that a product passes so many process. It has the mean that several processes.
It's a dope!!
Just a craftsmanship!!!

Thank you for your responding.


I ordered a card case.
I'll introduce next time.
Don't miss it!!

Thank you for coming my blog.
There were many color  thread.
Opps! It's a mono picture...

It's a leather cutting machine. 

Craftsman sawing wallet.

Tools

皆様、お久しぶりです。
先週はお盆休みという事で公私共に休暇を頂きました。
リフレッシュなのか余計疲れたのか…

さて、今日は先日お邪魔したとある革財布の工房の記事になります。


信念と伝統の技術
2005年3月、東京東十条の小さな革工房で産声をあげたREADY OR ORDER。READY(既製品)でもORDER(オーダーメイド)でも、思いのままに。
ブランド名は、そんな気持ちを込めて名付けました。


※公式サイトより

今回お邪魔させてもらえたのは職人の中に友達がいるからなんです。
その友達と知り合うきっかけを作ってくれた若松さん(カメラマン)と一緒に行ってきました。取材という名の、工房見学でした。(皆さん、作業の邪魔をしてすみません…)
今回の写真は全て若松さんに撮影して頂きました。
ありがとうございます!

今回色々見させて頂く事で感じられたことは、一つの製品を生み出すのにこれだけの工程があるんだなー。その工程の一つ一つに深い意味があり、そこに職人のこだわり、技術が凝縮されている。

職人さんって頑固で変わり者っていう個人的に勝手なイメージ持っているのですが、
こういうこだわりは個性となってそれぞれに反映されているんだろうなと。その雰囲気に自分は憧れを感じています。機会があれば職人さんのスナップ撮影をさせて頂きたいですね。。

長い時間相手をしてくれてありがとうございました!
また行きます(笑)

実は、私名刺入れをオーダー致しました。
その記事は次回に致します。どうぞお見逃し無く!!



ご愛読頂いている皆様、
いつもありがとうございます。
今後ともごひいきに!

No comments:

Post a Comment