2014/04/04

Vintage book

Good morning.
I worked so hard last week.
So I satisfied.I could make movie for Mr.M!!
Thank you for everything!!

Well
Today's topic is the... Tools too!!
I like it recently.

It is the Workers memo book.
1930-40's


OSHKOSH B'GOSH OVERALLS

OshKosh B'Gosh is an American children'sapparel company founded in Oshkosh, Wisconsin in 1895. It is a subsidiary ofCarter's.
Originally a small-town manufacturer of adult work clothing, it has become best known for its children's clothing, especially bib overalls.


My style is it in the shop coat's pockets
With handkerchief.

That's all!!
next I will introduce SNAP #2
See ya!
----------------

おはようございます。

先週はいつもよりちょっとだけ仕事に精を出しました。
大変だったけど、満足です。
お世話になった方への僅かながらの恩返し。
本当にお世話になりました!

さて、今回もまたツールの話です。
洋服の事を綴っていこうと始めた当ブログも気が付くと服以外の記事が圧倒的に多いですね(笑)

好きなんですよ。
小物

今回の物もフリーマーケットで手に入れたワーカーズメモ?正式名称がちょっと分からないです。
1930-40年代頃の物です。
これもイラストに時代を感じますね。
タイポグラフィーとして見ても良いソースになると思います。

ブランドはオシュコシュビゴッシュ
今はキッズブランドとしての知名度が高いブランドですが、元々は1895年にウィスコンシンの小さな工場でワークウェアを製造するブランドだったんですね。

100年以上継続している老舗です。


そんなノートをバンダナと一緒にショップコートに忍ばせるのがいいんですよ。。。


次回はスナップ#2をご紹介致します!
それでは

No comments:

Post a Comment