2020/02/01

Long block stripe shirts

Recently, I’m into alter vintage clothing.
I reworked my favorite clothes first time, nowadays change size my clothes.

The shirts base is Ralph Lauren block stripe B.D.shirts that I bought about 8 years ago.
I want to change sleeve length more longer from now. So I wore it rolled up with shorts on SS season. However big sihouette is street trend and I want to wear more big sihouette.

Length is long for layered and base shirts body width is big one so you can be big sihouette.
I like it. I used complete deadstock ox texture made in England. The mood.
My best friend gave me the texture. Thank you for your cooperation.
Good timing.

I named the article Long London striope shirts firstly. And I research mean of London stripe.
London stripe is limited in Japan. Correctly block stripe.
最近手持ちの古着に手を加える事にハマっております。
最初は長年使用した相棒の修理からスタートし、最近ではちょっと気になるサイジングの変更に手を出しています。

今回のベースは8年くらい前に購入した古着のRalph Laurenのロンスト柄のBDシャツ。
日本規格なのか以前の持ち主が直しているのか袖が若干短いのが気になっていましたが、主にショーツに袖をまくって着ていました。そんなサイジングと最近のデカめで着たい気分とで着る機会が減っていたのでずっとロング丈にして着たいと思っていました。

今回は気になっていた袖丈を伸ばすのとレイヤードした時に裾が見えるように着丈も伸ばしてみました。元々身幅が広い作りだったのでそこはそのまま着丈が伸びて、ビッグシルエットの完成!手前味噌ですが、中々気に入っております。
使用した生地は、MADE IN ENGLANDのデッドストックのオックス生地。パリッとしていて艶がありとても良い雰囲気です。
この生地ありがたい経路で手に入りました。友達から仕立て屋が引っ越しで不要になった生地があるんだけど、どうせ捨てるやつらしいからいる?って声をかけてくれて。
是非!ってなりました。
パッキンで何箱もあった様なのですが、保管も大変なので1つだけ送ってもらったパッキンに入っていたと言う訳です。
何だか素敵なタイミングでした。

こうして古着を直して楽しんでいる事を発信すると、誰かが助けてくれる事がある。ありがたい。持つべきものは友です。

最後にこの記事の題名は最初、【ロング ロンストシャツ】にしようとしていました。
ここから、スペル確認したらロンストってロンドンストライプを省略した名称で、更にはロンドンストライプって和製英語で本来block stripeと書く事が分かりました。
ロンで韻を踏むよりもENGLAND繋がりの方がイケてる。しかも生地の事を知らないと気が付かない仕掛けも英国紳士的でしょ。







No comments:

Post a Comment