2020/10/03

2pocket shirts

Used clothing remodeling series 20AW.
I can't keep up with the drop in temperature, but I finally started working on autumn clothes.
On time.

Remove the original denim shirt pocket and change to a gusseted pocket.
Here, as a result of worrying about similar colors or bicolor, I chose a bicolor and created a pocket with white corduroy material.
The 10BOX shirt is cool, so I used it as a reference. (I wonder if I can say ...)
I ran out of fabric on the flap, so I replaced it with A.P.C.'s white denim fabric. It had selvedge, so I attached it so that I could see it. This kind of unplanned handmade feeling at one-of-a-kind, and the design created by chance is unique.

Is there a demand for shirts with this design?
If you have any ideas for bicolor, please feel free to contact us.

Peace.
CAP:CHARI & CO
SHIRTS:2pocket shirts
PANTS:BEAMS PLUS
SHOES:NEW BALANCE 990v4

Overall
Two Big pockets
Selvedge
Gusset
Big Silhouette 
Before denim shirts


古着改造シリーズ20AW。
ちょっと気温の低下に追い付かないですがやっとこさ秋物に着手。
オンタイム。

元々のデニムシャツのポケットを外しマチ付きのポケットにチェンジ。
ここでは同系色or配色で悩んだ結果配色を選び白のコール素材でポケットを作成しました。
10BOXのシャツがカッコいいので参考にさせて頂きました。(言っちゃっていいのかな…)
フラップ部分の生地が足りなくなったのでA.P.C.のホワイトデニム生地で代用。耳付きだったのでそれが見えるように付けてみました。こういった計画性の無いThe現場の手作り感は一点物、他に無い偶然が産んだデザイン、唯一無二でございます。
ビッグシルエットでパーカーをインに着ることも出来てコーディネートは幅広く使えます。

こんなデザインのシャツ需要ありますかね?
配色のアイディアなど希望がありましたら是非ご連絡下さい。

No comments:

Post a Comment